lørdag 19. februar 2011

Grove scones

Grove Scones
Scones... det første som slår meg er England. Afternoon Tea, der man
får servert scones og te med melk i. Selv foretrekker jeg en god kaffe
til min, jeg kan snart defineres som en kaffe kjærring tror jeg :)
Smør en scone med smør og dypp den i ny rørt jordbærsyltetøy, eller om
du har blandet rømme og syltetøy som jeg gjorde. Uansett så får du en
deilig Afternoon Tea!


125g Sukker
200g Smør
Saft og skall av 1 Appelsin
2.5dl Melk
400g Hvetemel
75gr Sammalt Hvete, Grov
25g Bakepulver
50g Valnøttkjerner (grovhakket)
75g Rosiner

   * Forvarm ovnen til 220 grader C og legg et bakepapir på en stekeplate.
   * Bland sukker, smør og saften fra appelsin i en liten bolle.
   * Bland sammen mel og bakepulver i en større bolle og tilsett så
smørblandingen, bland godt.
   * Hell melken inn i blandingen og rør til du har en jevn deig.
   * Vend inn rosiner og nøtter.
   * Del deigen inn i ca 12 scones som stekes midt i ovnen i ca 15 - 20min.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar